torstai 12. heinäkuuta 2012

M/S Romantika & Riika

Tukholmassa käynnin jälkeen matka siis jatkui kohti Riikaa M/S Romantikalla. Pienempi ja hienompi laiva kuin Serenade, ja nyt vihdoinkin alkoi kuulla muita kieliä kuin suomea.

Toi laivamatka meni jotenkin nopeemmin kuin edellinen, käytiin kattomassa joku Drag-show sekä pelailtiin pitkin iltaa. Nukkumaan päädyttiin reilusti aijemmin kuin edellisenä iltana, että päästiin aamulla ylös sängystäkin.

Meriaamiaisen jälkeen rantauduttiin Riikaan, ja hotellille päästyä mä todellakin huilasin hetken - nukahdin kolmeksi tunniksi ja rakastuin meijän sänkyyn♥ Loppuilta meni hotellia tutkiessa, hotellin sisäpihalla istuessa sekä kesästä nauttiessa.

Seuraavana päivänä lähdettiin tutkimaan keskustaa, lähdettiin yhdeltä ja palattiin ennen yhdeksää.
Taksilla mentiin Galerija centrs'iin, joka on ihan perus ostoskeskus, josta löytyy mm. Cubus, VeroModa, BikBok, Guess, Oasis, Mango ym.

Pirtelön ja muutamien ostosten jälkeen lähdettiin kävelemään vanhaan kaupunkia kohti sekä etsimään New Yorkeria. Latviaan oli luvattu ukkosta ja kaatosadetta, mutta mittari näytti 28astetta ja ilma ei liikkunut yhtään ja aurinko paisto, ihan ku ois etelässä ollu.

Mamma siellä selittää jotain käsillään :D

Löydettiin ihana Italialainenravintola, jossa vierähti parisen tuntia, katsellen ohi kulkevia ihmisiä, nauttien hyvästä ruuasta ja juomasta sekä upeasta säästä.

Vanhasta kaupungista mutsi bongas keskiaikasen ravintolan, johon oli pakko mennä fiilistelemään ja juomaan.
Ihan mielettömän tunnelmallinen paikka kaikkine kynttilöineen.
Tosta päästin vihdoinkin johonkin torille, josta lähdettiin Vanhankaupungin kiertoajelulle semmosella ihme "kärryllä". Siinä ehti nähä ja kuulla ihan tarpeeks historiasta ym.

Lauantaina herättiin tosi aikaseen ja lähdettin bussilla kohti kotia. Pysähdyttiin nopeasti Pärnussa, jossa ehdittiin tsekata vain Veromoda ja joku kävelykatu. Tallinnassa oltiin tunti, jonka jälkeen suuntana olikin jo Suomi. Ja täällähän toki sato ihan kaatamalla.

Tommonen reissu, kivaa oli ♥ Must tuntuu et me vaa syötiin ja istuttiin terassilla koko ajan, varsinki ku tätä postausta kattoo :D
Toivottavasti pääsen viel jossain vaihees kolmannen kerran Latviaan - niin lähellä, mut silti niin erilainen paikka kun Suomi.
Nyt loma jatkuu Salossa, palailen shoppailupostauksen merkeissä :)

1. oon niiiiin kateellinen sulle ku oot ainut lapsi! :o saat kokee kahestaa sun äitin kans tollasta. meillä äitillä ei oo aikaa moisee, ku lapsia on 3+ :( näyttää tosi kivalta & kauniita kuvia <3

1. kiitos :)♥ toisaalta mä joskus mietin et ois tosi jees jos mullaki ois sisaruksii.

2. vähän teillä on ollu kiva reissu ! :)

1. oli kyl tosi jees, luulin Latviaa tosi tylsäks paikaks,mut kannattaa käydä :)

Julkaisen vain asialliset kommentit :)